واكنش مشاور عالي مقام معظم رهبري به اظهارات تفرقه انگيز قرضاوي/ جمهوري اسلامي ايران قلعه غيرقابل تسخ
واكنش مشاور عالي مقام معظم رهبري به اظهارات تفرقه انگيز قرضاوي/ جمهوري اسلامي ايران قلعه غيرقابل تسخير اسلام خواهد ماند

آيت الله محمد علي تسخيري مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام با انتقاد از اظهارات تفرقه آميز يوسف قرضاوي رئيس "اتحاديه جهاني علماي مسلمين" كه روسيه ، چين و ايران (!) را دشمن امت اسلام خوانده بود، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران قلعه غيرقابل تسخير اسلام خواهد ماند.



 

آيت الله"محمد علي تسخيري" در بيانيه اي كه امروز سه شنبه منتشر ساخت، اعلام کرد: اظهارات ناپخته شيخ قرضاوي در اين حد بسيار دردناك بود اما اين اظهارات جاي شگفتي ندارد كمااينكه اين فرد كه خود را به ارتجاع عربي مربوط ساخته و در اين راستا بالغ بر 40سال جيره خوار آنان شد، بدون هيچ واكنشي نسبت به اقدامات مبارك و يارانش، كشور خود را ترك گفت.

وي افزود: ما اعتقاد داريم كه تعبيرات توهين آميز وي نسبت به ايران اسلامي كه آن را دشمن مسلمانان و عرب خوانده و كشورمان را به تلاش براي بازگرداندن امپراطوري فارسي متهم كرده و ...از كينه اي قديمي سرچشمه مي گيرد كه با استعمار و حسي نژادپرستانه و مضحك در ارتباط است و از هيچ عاقلي پوشيده نيست.

در ادامه اين بيانيه امده است :ما آشكارا اعلام مي كنيم كه ايستادن جمهوري اسلامي ايران در كنار نظام سوريه از بينشي نافذ نسبت به اوضاع منطقه و توطئه هاي دشمن بر ضد امت اسلامي سرچشمه مي گيرد.

آيت الله تسخيري تاكيد كرد:دشمن امريكايي – صهيونيستي مزه ناكامي و شكست در برابر مقاومت را كه توانست همه نقشه هايش براي ايجاد خاورميانه جديد نقش بر آب كند، چشيد لذا جهت از بين بردن همه مراكز مقاومت در فلسطين، يا سوريه و لبنان و در نهايت ايران همت گمارد؛ بدين منظور محور رابط كه سوريه بود را هدف قرار داد و با سوء استفاده از اعتراض جمعي از جوانان سوري كه خواستار رفع نواقص در دولت بودند، در جهت فروپاشي حكومت سوريه و در نهايت از بين بردن محور مقاومت تلاش كرد.

دبيركل سابق مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در ادامه با هشدار به رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان نسبت به چالشهاي فراروي جهان اسلام، خاطرنشان كرد: ما از شيخ قرضاوي مي خواهيم به چند حقيقت دقت نظر داشته باشد:

1 – اين حمله جهاني، امروز از سوي امريكا، اروپا و صهيونيستها براي تغيير چهره منطقه با بهره گيري از امكانات شايان و برخي كشورهاي متحد آنها، رهبري مي شود.

2 – سقوط نظام در سوريه باعث به وجود آمدن درگيري هاي داخلي در سوريه و جنگ هاي مذهبي كشنده در كل منطقه خواهد شد.

3 – پس ازآن محورهاي ديگر مقاومت نيز مورد هدف قرار خواهند گرفت كه در نهايت منجر به تحقق آرزوي صهيونيستها براي تغيير منطقه بر اساس طرح"سايكس پيكو" خواهد شد كه در آن اسرائيل قدرت برتر منطقه و ضعف هرچه بيشتر دولت فلسطين خواهد بود.

وي در ادامه اين بيانيه مي نويسد: از شيخ قرضاوي مي پرسيم كه آيا شما اين حقايق را انكار مي كنيد؟ و آيا ضمانت مي دهيد كه رژيم جايگزين در سوريه در خط مقاومت قرار داشته باشد؟ يا اينكه مقاومت به پايان خويش رسيده و بايد خود را تسليم كند؟

جموري اسلامي ايران به ياري خداوند علي رغم خواست مرتجعان و استعمارگران، قلعه غيرقابل تسخير اسلام خواهد ماند و از عدالت و مقاومتي كه در راستاي بازپس گيري حقوق غصب شده است، حمايت خواهد كرد.

در پايان از شيخ قرضاوي در مورد جايگاهي كه اين اظهارات و حملات از آنجا ابراز مي شود، مي پرسم كه آيا همراه فشارها، تنگناها و مجازات هاي امريكا، اروپا و صهيونيستها بر ضد ملت بي باك ايران كه مصمم به حفظ استقلال و دستيابي به حقوق و دفاع از سرزمين غصب شده فلسطين است، قرار ندارد؟

رئيس شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در پايان اين بيانيه با ابراز اميدواري نسبت به بازگشت قرضاوي به گذشته تقريبي خود ، تاكيد مي كند: از خداوند مي خواهم كه نقش وي در حمايت از مسئله فلسطين دوباره احيا شده و از خطرات ارتجاع، رهايي يابد.

گفتني است يوسف قرضاوي رئيس "اتحاديه جهاني علماي مسلمين" در اظهاراتي جنجالي روسيه ، چين و ايران را دشمن امت اسلام توصيف كرده بود.

وي که به اتخاذ مواضع جنجالي مشهور است، از کشورهاي عربي خواست به دليل حمايت هاي تهران و مسکو از حکومت دمشق ، به تحريم اقتصادي و سياسي ايران و روسيه بپردازند.

قرضاوي در ادعايي عجيب افزود: "ايراني هاي شيعه و حزب الله لبنان داراي طرحي براي ايجاد امپراطوري فارس هستند. خون 30 هزار نفر در سوريه که توسط ارتش بشار اسد کشته شدند برعهده ايران و روسيه است. اينها مسلمانان را مي کشند ولي ترکيه ي مسلمان موضعي را در پيش گرفت که تاريخ آن را به ياد خواهد داشت.

وي همچنين از حجاج خانه خدا خواست عليه بشار اسد، حکومت سوريه و ارتش اين کشور، ايران، حزب الله، روسيه و چين دعا کرده و از خداوند نابودي آنها را طلب کنند!

خبرگزاري تقريب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



value=